zaterdag 10 juni 2017

Spring!


Selfmade


Is het geen plaatje? Ik heb deze foto afgelopen april geschoten wanneer ik mijn hondje uitliet. De boom stond vol in de bloemen. Lang leven de scherpe camera op mijn telefoon. 


Selfmade

Die prachtige blauwe lucht. Met hier en daar een verdwaalde witte wolk. 
De bloesem is niet het enigste wat ik prachtig vind aan de lente. Het zijn de fluitende vogeltjes die weer hun nestjes gaan bouwen om te broeden. Het zijn de lammetjes die door het weiland rennen. Net zoals de kalfjes en veulentjes. Het zijn ook de typische lente bloemen die de grond uitschieten zoals de tulpen, hyacinten, krokussen, sneeuw klokjes, narcissen etc. En natuurlijk niet te vergeten de warme zon die op je huid brandt (vergeet de zonnebrand niet) De mensen die de terrassen weer opzoeken en kinderen met witte neusjes van de te grote ijsjes. EN.. de winterjas kan weer de kast in!

Natuurlijk heb ik ook mijn favoriete lentebloem ertussen zitten.
De hyacint

Deze ruiken zo ontzettend lekker! Helaas kan niet iedereen tegen deze geurende bloem, dus vandaar dat wij deze ook niet in hebben.


Wist je dat...?

- De hyacint familie is van de asperge? 
Nee, dat wist ik zelf eerst ook niet.

De enige bloemen die momenteel in de tuin groeien is deze clematis. Hij barst van de knoppen, maar toch waren er al enkel open. 
Deze clematis kun je helemaal leiden. Zodra alle knoppen bloeien, is het een zee van bloemen!

Selfmade


Misschien klink ik nu wel als een toerist in eigen land of als naar een oude dame, maar ik zou heel graag een keer het Keukenhof willen bezoeken! Ik denk dat het hartje van iedere bloemenliefhebber er harder van gaat kloppen. (De mijne in ieder geval wel)



**********************************************************************

Wat vind jij het fijnste van de lente? 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Drakenbootfestival

23 juni was het eindelijk zover. Wát had ik hier naar uit gekeken. Samen met een vriendin naar het Drakenbootfestival in niets ...